Proefperiode en lidmaatschap

Geïnteresseerd? Nieuwsgierig?
Kom eens een paar opkomsten kijken! Alle speltakken (m.u.v. Stam) hebben opkomst op de zaterdagmiddag, van 14.00 uur tot 16.30 uur. Uitzondering: in de schoolvakanties is er geen opkomst, zie hiervoor ook de jaaragenda.
lid worden

Nieuwe leden mogen drie opkomsten komen kijken. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Na deze drie opkomsten kunnen nieuwe leden zich inschrijven. Inschrijven kan op ieder moment in het jaar en is dus niet afhankelijk van het begin van contributieperiodes.
Na afloop van de proefperiode wisselen de leiding en ouders gegevens van het kind uit, zoals bijvoorbeeld mogelijke dieetgegevens. Tevens spreken zij een datum af voor de installatie.
Installeren wil zeggen: het opnemen van het meisje of de jongen in de groep en daarmee in de Scoutingvereniging. Dit is een feestelijk en plechtig moment.

Neemt u dan a.u.b. contact op met de leiding of het secretariaaIs als er na het verstrijken van de proefperiode nog geen afspraak met u gemaakt over het installeren.

Voorafgaand aan de installatie moeten wij uw zoon/ dochter aanmelden bij Scouting Nederland. Dit gebeurt door het aanmeldingsformulier in te vullen en bij de ledenadministratie in te leveren. Met het ondertekenen van het aanmeldingsformulier verklaart u zich akkoord met de doelstelling van Scouting Nederland, onze groepsregels en de daaruit voortvloeiende verplichtingen.

Klik hier om het inschrijfformulier te downloaden. Het is een invulbaar word document, die u op uw pc kan invullen.Vergeet het formulier niet op te slaan en mail het vervolgens naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Bij insturing gaan we er vanuit dat u accoord gaat met de voorwaarden die aan het lidmaatschap zijn verbonden.

De kosten van het lidmaatschap bedraagt voor het seizoen 2023-2024 bij gebruikmaking van automatische incasso Eur. 135,- per lid. De hoogte van de contributie voor het aankomend seizoen wordt elk jaar in mei vastgesteld. De contributie wordt  per automatische incasso geïnd in drie perioden: rond eind oktober, januari en maart.
Deelname aan kampen van de speltak varieert van Eur. 10,- (weekendkampjes) tot Eur. 95,- (zomerkamp welpen). Het kampgeld is alleen verschuldigd bij deelname aan deze kampen.
Voor aanschaf van het uniform bent u ongeveer 82 Euro kwijt, afhankelijk van de speltak. Uiteraard gaat het uniform meer dan één seizoen mee. In het winkeltje Mathok zijn goede tweedehands uniformdelen te koop.

Voor minder financieel draagkrachtigen is er de mogelijkheid tot ondersteuning. Meer informatie vindt u hier.

Opzeggen lidmaatschap

Beëindiging van het lidmaatschap (opzeggen) dient u schriftelijk te doen door middel van het uitschrijfformulier. Dit formulier dient u volledig ingevuld op te sturen naar de ledenadmininstratie. U mag ook het ingevulde formulier inscannen en de leesbare scan mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Pas na deze schriftelijke afmelding bent u vrijgesteld van contributiebetaling. Denkt u aan het op tijd afmelden (minimaal 15 dagen voor de start van een nieuwe betalingsperiode)! Meer informatie hierover staat op het uitschrijfformulier.

Het uitschrijfformulier is hier te downloaden.