Vorige editie   Index

kopje
Pegmeka gazette, zondag 17 september 2000; nummer 6
Verschijnt onverwacht en onregelmatig.

Uit de Typtent….

Beste lezers,

De laatste editie van deze Famka. Op een toch wat druilerige zondag weten we het laatste nummer uit de printer te toveren om de inwoners van de laatste feitjes te voorzien.

Veel leesplezier!
Wij hadden er zin in (wij = redactie = Dirk en Eric, met ondersteuning van Thijs)

P.S. vergeet niet om de digitale versie van Internet af te halen (binnenkort beschikbaar op http://www.scoutingbuysballot.nl)

Interview met vier padvindsters tekening 13
Wij als redactie hebben vier padvindsters (de dames B + R, kortom Brrr)bereid gevonden (nou nee, eerder dwingend verzocht) voor een diepte-interview:
Redactie: welkom in onze gezellige redaka-tent. Stel jezelf even voor voor het lezend publiek:
Ik ben Kerensa, padvindster en al bijna Sherpa.
Ik ben Corine, padvindster en ook al bijna Sherpa.
Ik ben Ellen, padvindster, en blijf nog steeds padvindster.
Ik ben Inge, padvindster, en jullie zijn me gisteren vergeten te noemen!!
Samen zijn we de bewoners van DE tent.
Reporter: Wat maakt DE tent speciaal?
C: Otto heeft haringen eruit getrokken; hij hoopte erop dat de dames dan bij hem in de tent kwamen slapen.

E: wij zijn het gezelligst, want de leiding vindt ons irritant, omdat wij ‘s avonds nooit willen gaan slapen.
I: wij eten genoeg chips en snoep in onze tent en het is een kolere-zooi
K: ik weet het niet
I: wij zijn ook de leukste kinderen op kamp (ja, ja, ja, natuurlijk!!)
C+K+I+E: het is heel gemeen dat wij niet naar de bartent mochten.
E: en daarom hebben we alle liedjes die bij het kampvuur werden gezongen maar meegezongen
K: wat natuurlijk weer commentaar opleverde van de Verkenners.
C: En van de leiding natuurlijk!
C: en dat we na Leontien haar wacht toch best wel stiller zijn geworden.
Gebeurde er daarna nog iets in DE tent?
K: I kon haar mond niet houden
E: C is het gezag dat ondermijnd werd
I: Wij mochten de borstel niet lenen van de verkenners, en dat was heel gemeen!!!
Wat vinden jullie van de kampkrant?
E: ik vond de contactadvertenties waardeloos
I: en ik vond nr. 456 erg leuk
K: Ik vind dit stukje het niveau van de kampkrant toch wel erg omhoog brengen.
Wat vonden jullie van het Famka zelf?
I: ik vindt het wek-muziekje erg fout, dit hoort bij Circus Famtieni en niet bij Pegmeka.
K: dat Britney Spier ook hele foute wakkerword muziek is.
C: wij zingen toch liever ons Kees lied!
Wat vonden jullie van de tocht?
K: hij was wel heel makkelijk, maar het creatief met kubusje was erg leuk bedacht.
I: Dat wij nog eens willen benadrukken hoe aardig en lief wij wel niet zijn.en dat wij ook Hubald willen zeggen dat wij hem ook heel lief vinden (en dat er binnenkort ook een Hubald liedje komt) en dat wij hem ook missen.
E: Verder vinden wij het leuk dat Eva bij ons komt.
C+K+E+I: En tot slot willen wij Parius heel veel succes wensen met het zoeken naar Preutsinia.

Veel liefs
DE tent (nee niet de bartent)
Tip: beware of heheheheh.

Interview met Jacob (die ene rowan dus):
15 jaren jong (oud), zit bij de Rowans, speelt saxofoon, zit in 3 atheneum en wil leiding worden bij de Bevers. Eventueel ook nog wel bij de welpen, en zal zich dan niets aantrekken van het feit dat de welpen de ergste / meest irritante speltak is.
Ik ben al bij de EHBO geweest, ik ben gestoken door een wesp.
Ik ben ook naar Chili geweest, geen Chili con Carne gegeten. Ik heb mijn zus Larah op scouting ontmoet, en kunnen het goed met elkaar vinden.

Ik denk dat als we naar de sleutel moeten zoeken, we achter de kratten bier moeten kijken. Preutsinia zal wel op Kim van B.B. lijken.
Ik ben altijd al mee op Famka geweest, mijn eerste keer was ook in Ommen. Famka is een aanrader. Net als anders: top! Overigens ken ik het lied nog niet. Ik ga het wel leren, waarschijnlijk niet voor het einde van het kamp.
Wakkerwordprocedure: Sowieso niet aanspreekbaar voor 12:00 uur. Ik heb een hekel aan de toeter, en hoop op een haan. Het tijdstip is te vroeg, liever na 10:30 uur.
Dit jaar vallen de vrouwelijke deelnemers vies tegen. Geen Heerlijk Harem. Het pannekoeken bakken: ik heb het beslag nog in de oren zitten. Ongeveer 6 van de 150 deelnemers maakten wat een pannenkoek genoemd mag worden. De rest was niet te benoemen: saucijzen, slavinken.
Korte kreten als afsluiting:

tekening 12

Wist u dat…. Wat hebben we dit kamp allemaal gegeten?
Wat er allemaal is gegeten weet iedereen natuurlijk wel, maar wat is er eigenlijk allemaal gekocht en verorberd? Kortom we hebben ons best gedaan, want alles is (bijna) op gegaan!

Een impressie van de zaterdagmarkt, met name van de waarzegster.
tekening 15

tekening 14