Opkomst zaterdag 2 april 2011: Pionieren!

2Bij_de_schaapskooi

Vandaag stond er weer een echte scoutingactiviteit op het programma. Pionieren!

Wat is nou toch pionieren? Misschien dat jullie ouders de term sjorren nog wel kennen van vroeger...

Pionieren is takken of palen door middel van touw aan elkaar vast maken en er vervolgens iets moois van maken.

Hierbij worden diverse knopen gebruikt.

Na het openen zijn we met elkaar het bos in gegaan. Alle mooie takken die we vonden, namen we mee.

Uiteindelijk kwamen we bij de schaapskooi waar we eerst heerlijk in het zonnetje hebben genoten van limonade, koffie en een negerzoen! Twan was jarig geweest en trakteerde.

Daarna moesten we toch echt wat gaan doen. Baloe legde ons uit hoe we het beste te werk konden gaan en daar gingen we!

Gaandeweg ontstonden de mooiste creaties, Berrie was een prachtig schild aan het pionieren en bij Robin kwam een mooie boog te voorschijn. Leuk wat je van takken en een stukje touw allemaal kunt maken.

8_Aan_het_werk    1Robin    7Niek     6Baloe     3Berrie

Rond 16.15 uur zijn we met onze mooie creaties weer terug gelopen naar het clubhuis. Het was zo leuk dat we stiekem de tijd even vergeten waren, maar we waren nog op tijd voor onze papa's en

mama's.

Over 2 weken, zaterdag 16 april is het Sint Joris dag. Op onze site bij brieven en mailings vind je meer informatie!

Tot 16 april allemaal!

4Het_resultaat   5_Wat_zijn_we_trots