Groepsinformatie

De Welpen

Ben je tussen de 7 t/m 11 jaar, en wil je elke week leuke avonturen beleven met je leeftijdsgenootjes? Dan zijn de Welpen vast iets voor jou!

Welpen zijn jongens en meisjes die samen met hun leidingleden spelen in het thema van het Jungleboek (o.a. bekend van de Disneyfilm). Een groep welpen bij elkaar noem je een horde. De Buys Ballot Groep heeft twee welpenhordes: de Mowglihorde (jongens) en de Shantihorde (meisjes).

intro foto kaboutersWat doen Welpen?

Bij de welpen beleef je de gekste avonturen. Tijdens de opkomsten gaan we bijna altijd het bos in, daar doen we een spel, bouwen we mooie hutten, lopen we tochten en leren we de natuur kennen. Spelenderwijs leer je zo alle scoutingtechnieken: tochten lopen met kompas of GPS, pionieren, knopen leggen, zelf vuur maken en koken.

Twee keer per jaar gaan de Welpen een weekendje op kamp op ons eigen clubhuis. Ons grote kamp is het Hemelvaartskamp, dan zijn we 5 dagen op kamp op een locatie elders in het land.

Wanneer en waar?

De Welpen hebben opkomst op zaterdagmiddag, van 14.00 uur tot 16.30 uur. Deze opkomsten zijn op ons scoutingterrein ‘De Huve’ aan de Kooiweg in Heerde.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je een keer komen kijken? Dat kan, je mag altijd een keer meedoen met onze opkomst.

welpen2Voor meer informatie:

* Website Shantihorde

* Website Mowglihorde

Contact met de leiding van de Welpen:

Mail naar de leiding van de