De Sprengenstam

De Sprengenstam is de speltak voor diegenen die letterlijk verslaafd zijn aan Scouting.

Intro foto Stamplus

Vanaf 25 jaar kan je bij deze speltak terecht, en in principe tot je 88e... Veel leden zijn ook leiding bij de groep, maar dat geen voorwaarde om lid te worden.

De Sprengenstam kan je zien als het vervolg op de Nessmukstam, vandaar dat je de naam Stam+ ook tegenkomt.

We hebben gekozen voor de naam "Sprengenstam" vanwege het gebied waarin ons terrein ligt. Midden tussen de Eper en Heerder Sprengen. Een spreng (of sprengbeek) is een door mensen gegraven of verlegde beek.

Wat doen de Sprengenstammers?

De programma's worden door de leden zelf gemaakt. Deze zullen zeer divers zijn, te denken valt aan bijvoorbeeld klimmen of skieën. Maar ook een pionierobject op het terrein zelf gaat Stam-plus niet te hoog.

Wanneer en waar?

De Sprengenstam heeft opkomst op zaterdagavond, van 19.00 uur tot 22.00 uur. Deze opkomsten zijn op ons scoutingterrein ‘De Huve’ aan de Kooiweg in Heerde. De opkomsten vinden éénmaal per maand plaats; in de regel de 1e zaterdag van de maand maar informeer even wanneer er precies opkomst is.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je een keer komen kijken? Dat kan, kom gerust eens langs!

Voor meer informatie:

Contact met de Sprengenstam: